سه کامیون حامل نذورات مردم ابرکوه به نجف اشرف ارسال شد

مسئول فرهنگی موکب انصارالحسین (ع) ابرکوه گفت:3 کامیون حامل نذورات مردمی جهت برپایی موکب انصارالحسین (ع) بخش بهمن راهی عراق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علی مقیمی مسئول فرهنگی موکب انصارالحسین (ع) اولین کاروان حامل نذورات مردمی موکب انصارالحسین (ع) بخش بهمن جهت برپایی این موکب در نجف اشرف برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) راهی عراق شد.

مقیمی افزود: 3 دستگاه کامیون تریلر اف ام حامل نذورات جمع‌آوری‌شده مردم بخش بهمن، برای دومین سال متوالی جهت برپایی موکب پذیرایی و اسکان زائرین اربعین حسینی (ع) در نجف، به کشور عراق اعزام می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های تبلیغی و جمع‌آوری نذورات مردمی از 4 ماه قبل آغازشده و اقلامی همچون برنج، گندم، ترشی، ظروف یک‌بارمصرف، پتو، سبزیجات، چای، داروهای گیاهی و سایر مایحتاج جهت رفاه و اسکان زائران، جمع‌آوری‌شده است که در مجموع ارزش مادی کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری‌شده به 200 میلیون تومان می‌رسد. ضمن اینکه برخی از خادمین همچون رانندگان و آشپزها از دریافت حق‌الزحمه خود صرف‌نظر کرده و آن را به موکب اهدا کردند.

وی با بیان اینکه تعداد 70 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در این موکب فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: موکب انصارالحسین (ع) از 13 روز مانده به اربعین در نجف اشرف به آدرس حَیُ الرَحمه، شارع عِشرین، حسینیه اِسبایکِر، دایر می‌شود و در آن تعداد 20 تا 25 نفر از خادمین وسایل پذیرایی زائرین و اسکان قریب به هزار مسافر را به‌صورت شبانه‌روزی مهیا می‌کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام اسماعیل دهستانی مدیر موکب انصارالحسین (ع) و عضو شورای شهر مهردشت، در رابطه با همکاری مردم این منطقه اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال چندین موکب از بخش بهمن به عراق اعزام می‌شوند، اما حمایت‌های مردم از موکب انصارالحسین (ع) نسبت به سال قبل بسیار پررنگ‌تر و پرشورتر بوده است.

حجت‌الاسلام دهستانی مشارکت نوجوانان و جوانان را یکی از جلوه‌های زیبای مکتب عاشورا دانست و گفت: اگر حضرت زینب هزار و 400 سال قبل زیبایی‌های عاشورا را در کربلا، گودال قتلگاه، کوفه و شام مشاهده کرد ما امروز این زیبایی‌ها را در قالب جاری شدن عشق حسینی در وجود جوانان و کودکان می‌بینیم که برای اثبات کردن این عشق سر از پا نمی‌شناسند.

وی اضافه کرد: پیر و جوان در این شهر به‌اندازه توانایی خود و با هر نیتی که دارند اقلام موردنیاز برای برپایی موکب را فراهم کردند.

 

هیئت‌های عزاداری محله اردیِ شهر مهردشت این کاروان را از حسینیه حضرت اباالفضل (ع) به سمت میدان ولیعصر (عج) با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی بدرقه کردند.

 

این مشارکت نشان از شور حسینی دارد که رفته‌رفته شعر حسینی هم به دنبال آن خواهد آمد چراکه این محبت از کودکی در دل آنان نهادینه‌شده و درگذر زمان پرورش‌یافته است.

لازم به توضیح است خیّرین برای حمایت از این موکب می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب 6273811078452916 موکب انصارالحسین (ع) واریز نمایند.

انتهای پیام/ ی

ارسال نذورات مردم ابرکوه  جهت برپایی موکب درعراق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار